Lehdistötiedote: Lapin luontoelämykset siirtyy Polar Star Travelille 1.7.2020

Julkaistu 18.06.2020

Polar Star Travelin yrittäjät Heidi ja Juha Jokela ottavat vetovastuun Lapin Luontoelämyksestä 1.7.2020 alkaen ja päästävät Raija ”Raiski ” Palosaaren viettämään ansaittuja eläkepäiviä.

Vahvasti kasvanut yritystoiminta suuntautuu kaupan myötä yhä enemmän luontoelämyksiin Lapin upeassa arktisessa luonnossa. Lapin Luontoelämyksen siirtyminen Polar Star Travelille on osa Polar Star Travelin kehittämään ”Polar Star Nature” -brändiä, jonka tarkoituksena on tuottaa luontoelämyksiä turvallisesti ja paikallista kulttuuria, elintapoja ja herkkää arktista luontoa kunnioittaen.

Raija ”Raiski” Palosaarta ja Heidi Jokelaa yhdistää rakkaus arktiseen Lappiin ja halu tarjota matkailijoille aitoja ja unohtumattomia elämyksiä. ”Raiski” Palosaari tulee olemaan siirtymävaiheessa mukana yritystoiminnassa kouluttamassa oppaita, konsultoimassa ja kehittämässä uusia tuotteita. ”Raiskin” tarinoita voi tulevaisuudessakin kuunnella erätulilla, sillä hän on lupautunut myös opastamaan tarpeen niin vaatiessa.

Lapin Luontoelämyksen kotipaikkana säilyy yhä Kittilän Könkään perinteinen kylä, mistä lähtevät koskenlasku- ja melontaohjelmat. Myynti siirtyy Polar Star Travelin tiloihin Levin ydinkeskustaan Torikujalle. Torikuja 10 voi ostaa Lapin Luontoelämyksen retkiä, vuokrata fatbikeja, kanootteja tai suplautoja. Immeljärven pohjoispäässä olevasta Saunabaarista voi myös vuokrata kanootteja tai suplautoja. Lapin Luontoelämyksen kesän, syksyn ja talven viikko-ohjelman pyörivät entiseen malliin. Kesän ja syksyn melontoihin, suplautailuopetukseen, fatbikeretkiin, patikointiin ja koskiseikkailuihin voi ilmoittautua Polar Star Travelin toimistolta, Lapin Luontoelämyksen tai Polar Star Travelin nettisivuilta tai Visit Levin myyntipisteestä Zero Pointilta.

”Tätä yrityskauppaa on valmistelu jo kauan, mutta loppujen lopuksi kiire tuli, sillä koronapandemia laittoi suunnitelmat uusiksi maaliskuussa. Kun pahimmasta kriisistä selvittiin aloin ymmärtämään, että maailma ja matkustaminen muuttui viruksen myötä ja nyt on aika kehittää luonnossa tapahtuvia elämyksiä, sillä nyt erityisesti ihmiset haluavat liikkua avarassa ja puhtaassa luonnossa. Uskon, että aitojen ja paikallisten luontoelämysten kysyntä tulee kasvamaan ” kertoo Heidi Jokela. Lapin Luontoelämys tulee olemaan osa Polar Star Travelin Nature -brändiä ja sen toiminnan ytimenä on ”Raiskin” idea viedä matkailijoita hänelle rakkaaseen Lapin luontoon ja Pallas-Yllästunturin kansallispuiston maisemiin. Perinteisen patikoinnin lisäksi Raiski on tuotteistanut mm. melonnan, koskiseikkailut, murtomaahiihdon, lumikenkäilyn, potkukelkkailun ja upean elämyksellisen Amazing Levi leikkimielisen kilpailun.

”Upeimmat muistot matkailijoille syntyvät monesti yksinkertaisista asioista, kuten hienosta tunturimaisemasta tai tarinoista nuotion ympärillä” sanoo Raiski. Ja niitä tarinoitahan lapinkulkija Raiskilta löytyy ja vaikka Raiskin tarkoituksena on hidastaa vauhtia, tulee hän olemaan Lapin Luontoelämyksen toiminnassa mukana konsultoimassa, tuotteistamassa ja kouluttamassa. Raiskin matka Lapin poluilla jatkuu ja hän on lupautunut opastamaankin tarpeen vaatiessa. Haltin keväistä vaellusta mettäsuksilla tai potkukelkoilla tai Inarijärven kesämelontaa hän ei jätä väliin mistään hinnasta. Alkusyksystä Lapin Luontoelämykselle tulee myyntiin aivan uudelle kohderyhmälle ideoituja seikkailuja.

”Levillä on ollut hienoa toimia yrittäjänä, täällä on yrittäjät ja yhteistyökumppanit ovat aina puhaltaneet yhteen hiileen visiona Levin kasvu ja asiakkaiden viihtyminen. Haluankin kiittää kaikkia tästä yhteisestä taipaleesta ” sanoo Raiski.

”Raiskia ja minua yhdistävät rakkaus ja kunnioitus Lapin karua arktista luontoa kohtaan. Me inspiroidumme asiakaskohtaamisista ja me haluamme saada matkailijatkin raskastumaan Lappiin. Tämä lapinhulluus on tarttuvaa ja molemmilla yrityksillä on vakioasiakkaita, jotka saapuvat Lappiin vuosi vuoden jälkeen. Olemme molemmat ”junantuomia” mutta tänne juurtuneita. Ystävystyimme Saanan reissulla jo 16 vuotta sitten. Ja yhdistäähän meitä sekin, että olemme molemmat kaksosten äitejä. Minulle on kunniatehtävä jatkaa Lapin Luontoelämyksen johtamista Raiskin viitoittamalla tiellä” kertoo Heidi Jokela.

Lisätietoja :
Heidi Jokela : heidi.jokela@polarstartravel.fi , 010 325 4044